البوستر للشريط السينمائي المنتظر Ballerina الذي يشارك فيه John Wick





وعقب العرض، مصادر داخلية أشارت إلى أن الفيلم لاقى استحسان كبير. بناءً على التعليقات اللي جت من العرض التجريبي، تم وصف أداء دي أرماس في باليرينا بأنه.
بوستر فيلم ballerina


كمان قالوا إلى أن الفيلم هيكون أول دور رئيسي لآنا دي أرماس في فيلم كبير، ودي حاجة كبير ليها بعد ما أصبحت مرشحة لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الشريط أخرجه Len Wiseman وكتبه شاي هاتن، Michael Finch، وEmerald Fennell، ويعتبر الفيلم الثاني مشتق من سلسلة جون ويك. تدور الأحداث بينما "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



في مقابلة حديثة مع موقع ScreenRant، منتج الفيلم باسيلي إيوانيك كشف عن كيف فيلم "باليرينا" تطور بفضل الكاتبة والمخرجة إميرالد فينيل، التي قدمت أفلام زي "Promising Young Woman" و"Saltburn".


Iwanyk قال: "نعم، بص، إحنا وظفنا إميرالد. أظن أن شاي هاتن كتب نص ممتاز، صح؟ سيناريو فعلاً رائع. هو كاتب موهوب. هذا أول نص كتبه في حياته. كتبه حينما كان في حوالي الثانية والعشرين من عمره. مش عارف إذا كنت قابلته قبل كده، لكنه يبدو وكأنه في الرابعة عشرة من عمره. وأخدنا السيناريو بتاعه لمرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دائمًا بأننا عند نقطة معينة عندما نضبط البنية والحركة، هنجيب كاتبة أنثى، لأن مش... الحاجة اللي مش عايزينها، ووهو أمر مهم. لا نريد فيلم حركة نستبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمضي قدمًا. كنا نريد أن تكون الشخصية تحس إنها حقيقية، أنثوية، مش بدون جنس، لكنها مش بتتobjectify جنسيًا. مش حد مبيبتسمش."


إيان ماكشين أوضح لـVariety أن "باليرينا" فيلم مختلف تمامًا عن سلسلة جون ويك. وأضافوا 3 مشاهد من مسلسل "The Continental".


McShane قال: "باليرينا مختلف تمامًا." وكمل: "عندنا ثلاثة مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." بينسب استعداده لاقتراحات مع وينستون للثقة اللي حطها تشاد ستاهلسكي فيه طول السلسلة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


فيلم "باليرينا" مقتبس عن شخصيات ابتكرها Derek Kolstad، ومن إنتاج باسيلي إيوانيك، Erica Lee، وتشاد ستاهلسكي، مع بالتعاون مع شركات Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

تعليقات