تريلر موعد عرض الموسم التاني من Squid Game بيشير لختام المسلسل في 2025؛ والناس شايفينه كـ'أفضل هدية عيد ميلاد متأخرة'



هايderabad: الجزء التاني من مسلسل Squid Game هيبدأ يوم 26 ديسمبر 2024 على نتفليكس, والموسم التالت والأخير هيتعرض في 2025. المسلسل اللى حقق شهرة كبيرة في 2020 على الـ OTT رجع بعد 3 سنين. الإعلان الرسمي شاغل الدنيا على الإنترنت وردود الفعل مليانة حماس.



المنتج التنفيذي وكاتب ومخرج المسلسل، هوانغ دونغ-هيك، بعت رسالة مؤثرة للجمهور في كل أنحاء العالم عشان يعلن عن الخبر ده. خبر الموسم التاني اتشارك مع فيديو فيه سباق، بس مش عشان ميدالية—ده كان سباق للبقاء فقط. اللي كتبوه بعد التحديث كان: 'اللعبة الحقيقية تبدأ. Squid Game الموسم التاني هيبدأ يوم 26 ديسمبر، بس على نتفليكس. الموسم الأخير هيجي في 2025'.

واحد من مستخدمي السوشيال ميديا كتب: 'والعرض هيكون كمان اليوم اللي بعد عيد الميلاد. ده أحسن هدية عيد ميلاد متأخرة. يلا بينا!'.

واحد تاني كتب: 'المرح ابتدأ دلوقتي.'.

واحد تاني من عشاق المسلسل كتب: 'يلا بينا.'.

واحد كمان كتب: 'نتفليكس ممكن يكون عندهم إخفاقات، لكن نجاحاتهم دايمًا بتكون ممتازة.'.

المسلسل له جمهور كبير حول العالم والتعليقات دي بتثبت ده.

مرة تانية، هوانغ دونغ-هيك هيتولى دور المخرج والكاتب والمنتج للمسلسل. سجل تاريخ في حفل توزيع جوائز الإيمي الـ74 كأول آسيوي يفوز بجائزة الإخراج المميز لمسلسل درامي عن Squid Game.

ومع مجموعة مميزة من الشخصيات الجديدة زي ييم سي-وان، كانغ ها-نول، بارك كيو-يونغ، لي جين-أوك، بارك سونغ-هون، يانغ دونغ-غون، كانغ إيه-سيم، لي دافيد، تشوي سيونغ-هيون، رو جاي-ون، جو يو-ري، وون جي-أن، الأبطال الأصليين لي جونغ-جي، لي بيونغ-هون، وي هاجون، وكونغ يو هيرجعوا لأدوارهم من الموسم الأول.



أنوبام تريباتي كان يُعد أحد الممثلين الهنود الوحيدين في نجاح المسلسل الكوري العالمي "Squid Game" الذي عرض على نتفليكس. العرض التشويقي هيعود للجزء الثاني في 26 ديسمبر. قال أنوبام لزاوم إنه متحمس لرؤية مجموعة جديدة من النجوم يحققوا شهرتهم في الموسم القادم.


بعد عرض أول لها في السابع عشر من سبتمبر 2021، أصبحت "Squid Game" أكبر عرض أجنبي على نتفليكس على مر العصور بـ265 مليون مشاهدة. الموسم الثاني المنتظر بشغف هيرجع في ديسمبر الجاي، وأنوبام تريباتي، من مسلسل IC 814: The Kandahar Attack، سيواصل متابعة الموسم الجديد كمشاهد مهتم. كان الممثل قد نال إشادة كبيرة على أدائه كـ"علي عبد الله" في الموسم الأول، لكنه مش هيكون موجود في الموسم ده. في مقابلة مع Zoom، تمنى للنجوم الجدد اللي هيشاركوا في الموسم الثاني التوفيق.

أنوبام تريباتي عن الموسم الثاني من Squid Game على الرغم من أن "علي عبد الله" لن يعود، إلا إن لي جونج جاي المعروف بـ"اللاعب 456" سيعود ليتعرض لمخاطر جديدة. في حديثه مع Zoom، شعر أنوبام تريباتي إن "مافيش حاجة بتتوقع" في عالم Squid Game. الممثل، الذي يلعب دور "رام تشاندرا ياداف" في الدراما الجديدة على نتفليكس، IC 814: The Kandahar Attack، قال: "كما كنت أنا، أي ممثل أو مخرج أو كاتب يبحث عن فرصته، أتمنى لهم كل التوفيق. من يأتي ليظهر ويتألق مثلما فعلت، سيكون رائعًا. بعدين ممكن يخلقوا حاجة رائعة كمان.

كان أنوبام واحدًا من العديد من الممثلين الذين حققوا اختراقًا من خلال Squid Game. هو والفريق الأساسي للعرض كانوا مرشحين لجائزة نقابة الممثلين للأداء المتميز في مسلسل درامي. ومع إنه بيواصل أداء أدوار في كوريا الجنوبية، إلا إن الممثل كان حريص إنه ياخد فرص أكتر في الهند. كما قال، إنه صابر ومستني فرصته الجاية: "القصة هي الأساس، والممثل هو الواجهة، والمخرج هو الوسيط. كنت بفكر، الناس كانت بتسأل إذا كنت قادر أتكلم هندي ولا لأ. خلوني أوضح ده وبعدين نشوف لأنني عايز أكون ممثل شغال مع أي حد. بتمنى أكون جزء من القصص دي بشكل مستمر.

بالنسبة للموسم الثاني من Squid Game، الملخص الرسمي يذكر: "بعد ثلاث سنوات من فوزه في Squid Game، لاعب 456 يتخلى عن فكرة الانتقال لأمريكا ويعود بمشروع جديد في ذهنه. جي-هون يدخل مجددًا في اللعبة الغامضة، ويبدأ لعبة حياة أو موت جديدة مع مشاركين جدد تجمعوا للفوز بجائزة قدرها 456 مليار وون." المخرج الفائز بجائزة إيمي "هوانج دونغ-هيوك" هيرجع كمخرج وكاتب ومنتج.

بجانب لي جونج جاي، لي بيونغ-هون، وي ها-جون، وكونغ يو هيرجعوا لأدوارهم من الموسم الأول. قائمة الممثلين الجدد (والمنافسين المحتملين) طويلة حيث ينضم الممثلون: إيم سي-وان، كانغ ها-نول، بارك كيو-يونغ، لي جين-وك، بارك سونغ-هون، يانغ دونغ-غون، كانغ إيه-سيم، لي ديفيد، تشوي سونغ-هيون، رو جاي-وان، جو يو-ري، وون جي-آن إلى فريق Squid Game.


اعلان مسلسل Squid Game

تعليقات